Tjalles mathörna

Här är ett recept på en matträtt jag lagade förut idag med hjälp av mamma :)

Fiskpinnar med potatismos:

Tid: kanske 20 minuter om du är själv men om du får hjälp som jag fick så kanske 10 minuter
Svårighet: 3/5
Godhet: Mkt gott!



Sätt på stekpannan på medelhög värme och vänta tills margarinet har smält..lägg sen i fiskpinnarna (jag lagade findus fiskpinnar 10 st alltså 5 var åt mig o mamma) . sen så kokar du vatten , och blandar i potatismospulver så mkt du tror behövs för att det ska räcka. vispa det och ha i lite salt och peppar eller varför inte lite grillkrydda? sen när allt är klart så kan du duka fram bestick och tallrikar och lägga maten på tallrikarna. Smaklig måltid :)


Ingredienser:
10 st Fiskpinnar
Valfri mängd potatismospulver
Salt
Peppar
Ev Grillkrydda
Vatten




Kommentarer
Postat av: Anonym

Mums! fiskpinnar lagade mamma ofta åt mig när jag bodde hemma! verkar ju inte så avancerat som jag trodde, kanske provar laga det idag =)men den där "sanden" som är runt fiskpinnarna, är den där när man köper dom eller ?



xOxO

Beatrice

2010-09-24 @ 11:31:47
URL: http://mittlivsombeatrice.blogg.se/
Postat av: Raffe

Mumsfilibublan! vad gått det låter med fisk pinnar=) måsste fråg mamma om vi kan äta det idag!!

2010-09-24 @ 17:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0